LEVERANS
* Våra normala leveranstider är 1-4 arbetsdagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast nästkommande arbetsdag.
* Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-post info@kalmar-kylarrenovering.se
PRISER
* Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheteri priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
ÅNGERRÄTT
* Vid köp av varor i e-butiken har du som konsument en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.
När du utnyttjar din ångerrätt är du skyldig att hållan varan i lika gott skick som när du fick den. Returen sker på egen kostnad, returen får EJ skickas mot postförskott.
Om varan skadas eller kommer bort i transporten förlorar du ångerrätten.
VID NYTTJANDE AV DIN ÅNGERRÄTT
* Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss på info@kalmar-kylarrenovering.se . I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, din e-postadress, ordernummer samt vilka produkter returen gäller framgå klart och tydligt.
* Du bör senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkten till oss.
* Du står för returfrakt, leverans och skick på produkten/ produkterna vid retur. Därför bör du se till så att det du skickar i retur är välpaketerat och gärna i sina ursprungliga förpackningar, då vi inte har möjlighet att återbetala för någon returprodukt som blivit transportskadad.
ÅNGERRÄTTEN GÄLLER INTE
* Om produkten varit monterad eller blivit skadad under montering.
* Specialtillverkad produkt
* Om produkten blivit transportskadad då den skickades i retur till oss.
REKLAMATION OCH KLAGOMÅL
* Vi kollar alla produkter innan vi levererar dem, skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss enligt gällande konsumentskyddslagtsiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
* Du måste alltid kontakta ossför att få ett godkännande innan du returnerar en skadad eller felaktig produkt till oss på info@kalmar-kylarrenovering.se
* Du ska skicka klagomålet direkt efter att du upptäckt skadan/ felaktigheten.
* Alla transportskador måste anmälas till transportbolaget inom två dagar efter att du mottagit produkten.
HUR GÅR DU TILLVÄGA VID EN REKLAMATION ?
* Eventuella fel och skador ska alltid reklameras till info@kalmar-kylarrenovering.se där du uppger ditt namn, din adress, ordernummer, e-post och beskrivning av felet.
* Om vi inte lyckas att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi di gför den defekta produkten.
* Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om vi ser att produkten har blivit skadad under leverans till oss eller att den har varit monterad.
ANSVARSBEGRÄNSNING
* Vi accepterar inget ansvar för förseningar/ fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
* Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkt som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
PRODUKTINFORMATION
* Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produktens exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt exponera produkterna så korrekt som möjligt.
ÖVRIGT
Vi förbehåller oss rätten att ändra i köpvillkoren. Se även konsumentverkets distansavtalsgaten & E-handel.